دسته‌هادسته‌بندی نشده

5 روغن سالم برای پخت و پز در روغندون

معجزه روغن سالم

همانطور که اغلب شنیده اید، چربی­ها اغلب به عنوان عوامل مضر برای سلامتی شناخته می­شوند. اما جالب است بدانید که چربی­ها و به خصوص روغن­ها، بخش اساسی از یک رژیم غذایی کامل هستند، پس بهتر است از این مواد مغذی مهم کمک بگیرید. چربی با بسیاری از عملکردهای ضروری بدن جهت حفظ سلامتی مرتبط است. مصرف زیاد روغن نیاز نیست و فقط کافی است به مقدار کمی از چربی ارگانیک استفاده کنید. بنابراین لازم است بدانیم کدام نوع از روغن ها باید در وعده های غذایی به عنوان روغن سالم حضور داشته باشند؟با روغندون همراه باشید

در سایت روغندون می توانید روغن های سالم برای رژیم غذایی خود را تهیه کنید.

از آنجایی که انتخاب روغن این بستگی به نوع آشپزی شما دارد پس شما در هنگام انتخاب روغن بایست نقطه دود آن یا دمایی که روغن در آن شروع به سوختن می کند را در نظر بگیرید پس هنگامی که روغن از نقطه دود عبور می کند، می تواند طعم و مواد مغذی خود را از دست بدهد و حتی مولکول های مضری به نام رادیکال های آزاد را منتشر کند. کارشناسان روغندون توصیه می­کنند از چربی های با درجه اشباع بالا دوری کنید و از چربی های اشباع نشده و غیر اشباع سالم استفاده کنید. در اینجا 5 روغن سرشار از مواد مغذی  به شمار معرفی می­گردد:

روغن سالم

روغن سالم

روغن زیتون سالم و طبیعی

این روغن سرشار از طعم جذاب زندگی است و یک روغن همه کاره سالم است. اگر می خواهید از مزایای کامل آن بهره مند شوید، همیشه به دنبال کلمه «کاملا طبیعی» روی برچسب آن باشید زیرا این بدان معنی است که روغن تصفیه نشده است و دارای مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید لازم برای قلب است. در مقایسه با روغن های دیگر، زیتون نقطه دود پایینی دارد، بنابراین بهتر است برای پخت و پز با حرارت کم تا متوسط، پخت و یا به عنوان سس روی سالاد استفاده شود. همین الان می توانید روغن زیتون کاملا طبیعی را در روغندون سفارش دهید.

روغن آووکادو سالم و طبیعی

روغن آووکادو فواید زیادی مانند روغن زیتون فرابکر دارد، اما با نقطه دود بالاتر، آن را می توان برای سرخ کردن استفاده نمود. این روغن سرشار از ویتامین E است و یکی از بالاترین محتوای چربی غیراشباع را در بین روغن­ها دارد. به علاوه، روغن آووکادو طعم زیادی نداشته و در عین سالمی بر مزه غذای شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت. روغندون در نظر دارد روغن خوراکی آووکادو را نیز به زودی ارائه کند.

روغن نارگیل سالم و طبیعی

در چند سال گذشته تبلیغات زیادی در مورد روغن نارگیل وجود داشته­است. بنابراین، ممکن است تعجب کنید که بدانید روغن نارگیل در واقع سرشار از چربی اشباع شده­است. با این حال، این چربی فوق العاده مقاوم در برابر حرارت، فواید سلامتی قدرتمندی دارد. روغن نارگیل باعث تعدیل کلسترول و از بین بردن باکتری های مضر شده و به افزایش متابولیسم منجر می شود. بسیاری از مطالعات اخیر نیز نشان داده اند که همه چربی­های اشباع شده برای سلامتی انسان مضر نیستند. روغندون در نظر دارد روغن خوراکی نارگیل را نیز به زودی ارائه کند.

روغن آفتابگردان سالم و طبیعی

این روغن از دانه‌های زیباترین گل‌های جهان می‌آید و شما می توانید با مصرف یک قاشق غذاخوری از آن 30 درصد ویتامین E لازم برای سلامتی بدن را دریافت کنید. روغن آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است که اگرچه برای بدن شما مهم است، اما در صورت مصرف بیش از حد می تواند التهاب زا باشد. بنابراین در مصرف آن جانب تعادل را رعایت کنید. روغن آفتابگردان کاملا طبیعی را هم اکنون در روغندون سفارش دهید.

کره یک روغن سالم و طبیعی

از دیدن کره در لیست شوکه شدید؟ صدای ما را بشنوید، کره واقعی و فرآوری نشده می تواند نسبتاً مغذی باشد. سرشار از ویتامین های A، E  و K2 و سرشار از اسیدهای چرب ضد التهاب است. روغن کره خالصی را انتخاب کنید که فاقد شکر و پروتئین باشد.

در سایت روغندون می توانید روغن های سالم برای رژیم غذایی خود را تهیه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم با بازدید از فروشگاه روغندون، از محصولات مرتبط با این مقاله خرید فرمایید. فروشگاه روغندون، محصولات طبیعی، ارگانیک و مفید بسیار زیادی برای سلامتی عرضه می کند.

همیشه روغن سالم بخورید.

مطالعه بیشتر در سایت مرجع


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *